8 Ocak 2015 Perşembe

3.gün


Efendiiiim merhabalar…Bugün tüm gün evde olacağım bir gündü ve bir süredir de iple çektiğim…Çünkü alarmsız uyanma günü... Uyandığımda her yer bembeyazdı, ve pamuk pamuk süzülüyordu kar taneleri.

İlk işim Vodka'yla birlikte ( köpeğimiz ) dışarı çıkmak oldu. Çocuklar gibi oynadık, karda yuvarlandık, koştuk, zıpladık.. Eve vardığımızda güzel bir kahvaltıyı hak etmiştik.
( Elbette ki listeme uygun şekilde )

Çayı,  diyetteyken bile , ağız tadıyla içmek bir harika dostum :)
( Bu hafta belli bir miktarda şeker serbest )

Evde olmak demek asla miskinlik yapacağım anlamına gelmiyordu. Yapılacak tonla işim vardı. Hazırlanacak raporlar, planlar, ezberlenecek şarkı sözleri, ensemble partileri …Henüz tamamlayabilmiş değilim hepsini , bu işin gecesi de var…

Bugün öğlen yemeği için uydurmasyon yaptığım pırasa tarifini paylaşacağım. En sevdiğim şey doğaçlama yemek yapmak..Genelde annem pırasayı zeytinyağlı olarak ve şekerli pişirilir. E tabi içinde havuç olur, pirinç olur. Çok da severim. Ilıkken özellikle limon sıkıp yemeyi…Tabi bunlar cıssss ;)

O yüzden nasıl lezzetli hale getirebilirim diye düşündüm. Aklıma ilk gelen malzeme…Sarımsak oldu..Sarımsak mı, sarmısak mı fikir birliğine varamasam da kendi içimde,  içine konulduğu her şeye lezzet kattığı bir gerçek..

Bir kaşık zeytinyağını tencereye koydum…

1/2 soğan ince ince
4 diş irice sarmısak (bu defa da sarmısak diyeyim bari )
Birazcık kavurdum , çok değil ama…İçine azıcık da su koydum çünkü yağ az olduğu için bi tuhaf gözüktüler gözüme.
Sonra bir miktar ( miktar-ı kafi ) pırasayı içine ekledim ve bir süre kavurdum.
İçine biraz domates küp küp
Biraz tuz
Karabiber
Kırmızı tatlı toz biber
Kırmızı pul biber
Biraz da karışık baharat  ekledim ve öyle kavurdum.
Sonra azıcık su ekledim. Üstünü biraz geçecek kadar.

Ve kendi halinde pişmeye bıraktım. Hemencecik pişti.


Yanına listeme göre yoğurt ve ekmek.. İşte bir sebze öğünü tamaaamm ;)

İddialı değilimdir yemek konusunda, fakat tadı epey hoşuma gitti.
Bu tarifi buraya yazmamın sebebi de bir daha yapmaya kalkışırsam unutmayayım diye ;)

Şu an saat 19:43
Hafif bir acıkma hissim var, o kadarı da normal…Canımın tatlı istememesi ise muhteşem ;)
Hadi bakalım bugün de iyi niyetim devam ediyor :)

08 Ocak 2015






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder